Accentul britanic al lui Michael C. Hall este doar unul dintre multele lucruri care nu sunt interesante în noua dramă de suspans suburbană de pe Netflix a lui Harlan Coben.

Credeți că Michael C. Hall știe că oamenii se pot uita la Netflix? Se simte ca și cum starul aclamat în mod justificat Six Feet Under și Dexter tratează gigantul de streaming ca pe un teatru indie cu cutie neagră, unde poate bifa elemente de pe lista de dorințe, cum ar fi „Joacă JFK” sau „Vorbește cu un accent britanic amuzant”, fără ca nimeni să vadă vreodată.

Te vedem, Michael C. Hall!

Cei puțin, turnura deranjantă a lui Hall în rolul lui Kennedy a fost doar o mică parte dintr-un singur episod exagerat din cel de-al doilea sezon, altfel consistent, al serialului The Crown.

În viitorul thriller al Netflix, Safe, Hall este un punct de vânzare principal și este imposibil să-l asculți spunând „privacy” sau „uni” cu un accent britanic adecvat fără să-ți pierzi concentrarea pentru următoarele două sau trei rânduri de dialog. Accentul lui Hall, rezonabil de consistent și totuși rareori credibil, este unul dintre multele lucruri din Safe care sunt strâmbe și, cu cât mă gândesc mai mult la asta, cu atât mai mult nu-mi dau seama dacă este intenționat, dacă nu este deosebit de satisfăcător, sau pur și simplu prost.

Seria de opt episoade, creată de romancierul american Harlan Coben, se încadrează în mai multe genuri de televiziune încercate, începând cu povestea unei suburbii liniștite în care, în spatele fiecărui gard atent îngrijit sau piscină impecabil spălată, se ascunde un secret putred. În acest caz, este vorba de o comunitate închisă și, în genericul de început, titlul serialului este scris pe poarta metalică severă care oferă rezidenților iluzia de securitate.

Hall îl interpretează pe Tom, un chirurg pediatru care încă jelește moartea soției sale și care se luptă să relaționeze cu cele două fiice ale sale, în special cu adolescenta rebelă Jenny (Amy James-Kelly). Când Jenny pleacă la o petrecere furibundă și nu se mai întoarce, Tom este nevoit să devină detectiv amator într-un mister în care toată lumea, inclusiv cel mai bun prieten al său, Pete (Marc Warren) și diverși vecini aparent cinstiți, ar putea fi suspecți. În ajutorul investigației se află noua iubită a lui Tom, Sophie (Amanda Abbington), un detectiv local, și cea mai nouă investigatoare a forțelor nepregătite, Emma (Hannah Arterton), transferată din marele oraș.

Din nou, ideea este că Tom trăiește într-o enclavă construită în scopul expres al siguranței, cu camere de luat vederi distribuite peste tot atât pentru protecție, cât și pentru a nega secretele, și totuși toată lumea cu care vine în contact ascunde un secret. Unele dintre secrete sunt mici, cum ar fi cuplul care evită să le spună copiilor lor că vor divorța după anul școlar. Există, de asemenea, un scandal sexual în plină expansiune la școala locală, iar apoi există un cadavru.

Coben este creatorul creditat al serialului, dar cele două episoade trimise criticilor au fost scrise de Danny Brocklehurst (Shameless) și regizate de Daniel Nettheim (Dance Academy), și toți recunosc, probabil, că nu deschid un teren nou. Este un gen care poate fi împrospătat de extremele secretelor, de o critică sociologică perspicace de vreun fel, de o aplecare satirică exagerată. Safe nu are niciunul dintre aceste lucruri. Nu este copleșitor de șocant, perceptiv sau amuzant. Ceea ce îl menține vizionabil este sentimentul de neliniște sau poate de inconsecvență.

Interpretarea lui Hall este ușor deplasată. Accentul său britanic se simte ca și cum ar putea fi aproape un prestidigitator, distragerea atenției de la intensitatea îngrijorării și a întrebărilor sale despre ce făcea Tom când a murit soția sa. S-ar putea ca Tom să se dovedească a fi un spion rus sau un american sub acoperire mascat? Probabil că nu. Dar sunt curioasă.

Reprezentarea adolescenților este ușor deplasată. Spectacolul se simte de parcă cineva a urmărit un reportaj despre „copii scăpați de sub control” acum 10 ani și nu a făcut nimic pentru a actualiza comportamentul lor. Petrecerea la care merge Jenny este aproape desprinsă dintr-un film de John Hughes, iar folosirea de către tinerele personaje a rețelelor de socializare și a sms-urilor este iremediabil învechită. Sunt acestea poticneli sau indicii? Sunt curios.

Întregul ton este ușor deplasat. Lăsând accentul la o parte, preocuparea lui Tom este direct serioasă. Amenințarea unei aventuri între profesor și elev este tratată cu o melodramă în stilul Lifetime. Cadavrul menționat mai sus trebuie să fie eliminat, iar această subplot virează aproape spre farsă. Investigația lui Tom îl conduce de la un personaj la altul, prezentat cu majuscule practice ca fiind un SUSPECT POTENȚIAL, într-un mod care ar putea fi aproape o parodie a genului de mister, așa cum urmărirea pe alee pe jos ajunge la punctul culminant în care urmăritorul și urmăritorul stau la un restaurant și înghit apă de oboseală. Sunt perplexă, dar curioasă.

Nu sunt la fel de curioasă în privința fetei dispărute din centrul poveștii, ceea ce ar putea fi o problemă.

Cred că aceste elemente „off” indică faptul că creatorii sunt conștienți de confortul pe care îl simt spectatorii cu aceste tropi de gen familiare și le modifică puțin în felul în care poți face acest lucru atunci când ai actori precum Warren, Abbington și Arterton care fac o treabă bună. Ar putea fi nevoie de vizionarea celor șase episoade suplimentare pentru a ști dacă există o răsplată care răstoarnă clișeele sau dacă Safe este doar o încurcătură.

Cast: Michael C. Hall, Amanda Abbington, Hannah Arterton, Marc Warren, Audrey Fleurot, Nigel Lindsay
Creator: Michael C. Hall, Amanda Abbington, Hannah Arterton, Marc Warren, Audrey Fleurot, Nigel Lindsay
Creator: Harlan Coben