Vad innehåller abode iota-systemet?

abode iota-systemets komponenter

Det grundläggande iota-systemet levereras med en iota, en nyckelknippa och en minidörr- och fönstersensor. Men om du letar efter fler sensorer, kameror, rörelsesensorer eller smarta hem-enheter har abode andra tilläggsalternativ på sin webbplats.

iota

Den iota är din gateway, rörelsesensor och säkerhetskamera inbyggd i en. Du kan också använda den för att ansluta till enheter som använder Z-wave eller Zigbee, och du kan styra den med din röst via Google Assistant eller Amazon Alexa. Din iota kommer att ansluta till din mobilapp via Wi-Fi, så jag hoppas att ditt nätverk inte suger! Nu ska vi prata mer om kameran.

Video

abode iota Video Display

Kameran filmar i 1080p HD, branschstandarden. Jag är också nöjd med kamerans synfält på 127 grader. Det enda jag är lite besviken på är att kameran inte kan zooma in alls. Överlag har dock iota en solid videokvalitet.

Nattseende

abode iota Night Vision

Som du kan se har kameran även ett ganska tydligt infrarött nattseende.

Ljud

Jag är glad att kunna säga att iota har tvåvägs-ljud, vilket gör det möjligt för dig att tala med den du spelar in. Detta är definitivt en användbar funktion för att skrämma bort inkräktare eller bara skrämma dina barn till skratt.

Lagring

abode iota SD-kortplats

Om du vill ha lokal lagring och molnlagring har du tur – iota har en plats för ett SD-kort och molnlagring finns tillgänglig i tre till 90 dagar, beroende på vilken plan du väljer (se tabellen under professionell övervakning nedan).

Smart Platform Integration

abode iota Smart Platform Integrations. Skärmdump från abodes webbplats.

Är du redo? Iota integreras med Google Assistant, Amazon Echo, Apple HomeKit, Nest, Philips Hue-lampor, ecobee, LIFX, Yale, Kwikset, Z-wave, First Alert och IFTTT. Det innebär att du kan styra din iota vokalt via ditt smarta hem eller koppla ihop den med andra anslutna enheter för bekväm hemautomation. Du kan till exempel låta dina Philips Hue-lampor tändas så snart din iota börjar spela in. Möjligheterna är oändliga (inte bokstavligen, eftersom du får maximalt 100 CUE-hemautomatiseringar, men du vet vad jag menar).

Artificiell intelligens

Personupptäckt

Tyvärr har iota inte några funktioner för artificiell intelligens. När det gäller säkerhetskameror för hemmet hänvisar artificiell intelligens vanligtvis till personupptäckt eller ansiktsigenkänning, vilket ger användaren mycket specifika meddelanden. Istället för att bara meddelas när kameran upptäcker rörelse kan A.I-kameror tala om för dig när en person har kommit in i ditt vardagsrum, eller till och med vem den personen är. Iota ger dig å andra sidan bara ett brett meddelande när den upptäcker rörelse. Om du är intresserad av en kamera med fler A.I-funktioner kan du läsa vår recension av de bästa inomhuskamerorna för artificiell intelligens.

Nyckelknippa

abode iota Nyckelknippa

Om du vill armera eller avväpna ditt säkerhetssystem på enklast möjliga sätt är det bara att klicka på din nyckelknippa. Du kan antingen sätta ditt system i hem- eller bortaläge, standby eller trycka på panikknappen för att aktivera ett larm. Nyckelringar är bra om du har flera personer som bor i ditt hem, eftersom du kan tilldela en nyckelring till varje medlem. Du kan till och med anpassa nyckelknippans knappar för att underlätta åtkomsten till dina anslutna enheter. Du kan till exempel ställa in en av knapparna för att släcka ljuset i vardagsrummet. Nu behöver du inte ens resa dig från soffan för att skapa en biografstämning medan du tittar på Rush Hour för hundrade gången! Fopparna fungerar inom en räckvidd på 30 meter från iota och har utbytbara batterier. Jag rekommenderar att du lägger nyckelknippan tillsammans med dina vanliga nycklar, eftersom den har ett nyckelhål för tillfället.

Minidörr-/fönstersensor

abode iota Entry Sensor

Din minidörr-/fönstersensor låter dig veta när en dörr eller ett fönster har öppnats eller stängts. Som du kan se är de här sensorerna små så de kommer inte att vara ett hinder för ögonen. Med en batteritid på upp till fyra år behöver du inte oroa dig för att byta batterier ofta, plus att du får fördelen med trådlös utrustning – enkel installation. Du kan använda dessa sensorer på alla typer av dörrar- allt du behöver göra är att skala och klistra sensorn och dess magnet.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.