The General Tire & Rubber Company werd in 1915 opgericht door een voormalige Firestone-franchisehouder. Het bedrijf werd verkocht aan de Duitse bandengigant Continental, die het bedrijf tot 1997 exploiteerde als Continental North America. Vandaag de dag opereert het bedrijf weer onder de naam General Tire.

Buy General Tires

See Our General Tire Reviews

Het merk blijft trouw aan hun slogan “Proving Anywhere is Possible” en ontwikkelt een groot assortiment banden dat de verschillende terreinomstandigheden dekt die om slimmere bandenoplossingen vragen. Het bedrijf is een speler in het middensegment van de bandenmarkt gebleven door kosteneffectieve modellen van hoge kwaliteit te produceren.

Lees onze General-bandenrecensies om een idee te krijgen van welk model van het merk perfect zou zijn voor uw voertuig.

Waarom General-banden kopen?

• Erfenis

Het rode label op de zijwand van de band is een eerbetoon aan de traditie van geweldige ontwerpen waar het merk om bekend staat. In de 100 jaar dat het merk bestaat, heeft het een productlijn van hoge kwaliteit geproduceerd. De ervaring en bekwaamheid van het merk geven aan dat je niet fout kunt gaan bij de aankoop van een General Tire. Met behulp van de opgedane kennis heeft General Tires in de loop der tijd zijn kwaliteitsprocessen geperfectioneerd en de topkwaliteit gehandhaafd waar zijn producten bekend om staan.

• Waaier van producten

General heeft een geweldige productcatalogus die meerdere voertuigtypen dekt. Binnen elk type bandenassortiment zijn er nog meer opties om uit te kiezen. De banden die het merk produceert zijn performance-, personen-, vrachtwagen-, winter- en bedrijfsbanden. Het merk wil ervoor zorgen dat elke bestuurder, ongeacht het type voertuig of het terrein waarop hij rijdt, een General-band kan kopen.

• Klanttevredenheid

De klanttevredenheid wordt gewaarborgd door de 45-dagen tevredenheidsgarantie van het bedrijf. Als de klant niet tevreden is met zijn aankoop, kan hij de band binnen de gestelde termijn retourneren voor een nieuwe band of de complete set. Hoewel dit een marketingtruc is, geeft het aan dat het merk vertrouwen heeft in zijn producten. General Tires maakt robuuste banden die lang meegaan en waar ze achter staan.

Ontwerpkenmerken

• Grip

General-banden worden geproduceerd met een groot aantal prestatieverbeterende kenmerken, die specifiek zijn geïntegreerd om het algehele weggedrag van het voertuig te verbeteren.

Met behulp van de Smart Grip-technologie produceert het merk banden die een nauwkeurige stuurrespons bieden op droge en natte wegen; bestuurders krijgen zo de mogelijkheid om snel hun rijlijn aan te passen. De toevoeging van StabiliTread-technologie creëert een breder contactvlak tussen de grond en het oppervlak van de band, waardoor de grip van de band toeneemt en bestuurders bochten met hoge snelheden kunnen nemen.

• Levensduur

De hoopvolle koper verwacht een set banden aan te schaffen die vele jaren meegaat – meer dan duizenden kilometers. General-banden voldoen aan die wens door tot 75.000 mijl beperkte slijtagegarantie te bieden voor bepaalde personenauto’s. Bovendien verhoogt de fabrikant het vermogen van de band om kleine beschadigingen en schaafplekken die na verloop van tijd ontstaan te overleven.

Het materiaal van de rubbersamenstelling van het loopvlak is met opzet gekozen om bestand te zijn tegen slijtage en scheuren, terwijl de stevige zijwanden het kneuzen van de band beperken. Uit onze General Tires reviews is gebleken dat de ontwerpen van dit merk extreem duurzaam zijn en net zo lang meegaan als wordt beweerd.

High Performance Summer

General Exclaim UHP

General G-Max RS