50 Words or Less

De Callaway Steelhead XR Pro ijzers zijn iets kleiner dan de Steelhead XR, maar met vergelijkbare vergevingsgezindheid. Degelijke ijzers voor de mid-level speler.

Inleiding

De herintroductie van de Steelhead ijzers vorig jaar waren een groot deel van wat Callaway het #1 verkopende ijzermerk in golf maakte. Dit jaar is de Steelhead familie uitgebreid met een Pro model. We namen een set mee voor een testrit om te zien wat ze anders maakt.

Looks

De Callaway Steelhead XR Pro ijzers zien er hetzelfde uit als de standaard Steelhead XR. Het meest voor de hand liggende verschil is de afwerking – het Pro model heeft een donkere afwerking die hem kleiner doet lijken, de standaard heeft een matte chroom. Het Pro model is ook kleiner en meer “speler-achtig” – kortere bladlengte, minder offset, dunnere toplijn – maar de verschillen zijn niet dag en nacht. Voor iemand die de overstap maakt van SGI clubs, zou de Steelhead XR Pro er zeer comfortabel uit moeten zien.

Geluid &Gevoel

Net als de Steelhead XR, maken de Callaway Steelhead XR Pro ijzers gebruik van de 360 Face Cup technologie van het bedrijf om de balsnelheid en vergevingsgezindheid te maximaliseren. Evenals de standaard Steelhead XR, gebruikt het Pro model een laag polyurethaan om ongewenste trillingen te absorberen. Deze twee dingen zorgen samen voor een slagvlak dat universeel warm aanvoelt maar feedback minimaliseert.

Prestaties

Een van de dingen die we hebben waargenomen in onze reviews en Golf Myths Unplugged is dat er enorme stappen zijn gemaakt in spelers cavity back ijzers. Grotere SGI ijzers zijn nog steeds het toppunt van vergevingsgezindheid, maar betere spelers kunnen genieten van de meeste van de voordelen van die clubs in veel kleinere ijzers. De Steelhead XR Pro ijzers zijn een uitstekend voorbeeld van deze trend.

Op de lanceermonitor zag ik dat kleine tot matige mishits een kleine prijs betaalden in termen van verloren balsnelheid. Evenzo lanceerden deze clubs dunne shots op zeer speelbare trajecten. Dat alles vertaalt zich in meer approach shots die op de green landen in plaats van in de voorste bunker. Deze voordelen komen zonder de mogelijkheid op te offeren om de bal te werken en enigszins naar beneden te vliegen.

Conclusie

Als je een van de vele spelers bent die van plan is om hun spel te verbeteren en wil overstappen naar spelers ijzers, dan is de Callaway Steelhead XR Pro een prima keuze. Deze ijzers hebben een iets kleiner profiel zonder veel van de vergevingsgezindheid op te offeren waar de Steelhead lijn om bekend staat.

Koop de Callaway Steelhead XR Pro IJzers HIER

De volgende twee tabbladen veranderen de inhoud hieronder.

• Bio
  • Laatste berichten

Matt Saternus

Oprichter, hoofdredacteur bij PluggedInGolf.com

Matt is de oprichter en hoofdredacteur van Plugged In Golf. Hij heeft gewerkt in bijna elke baan in de golf industrie van club fitting tot instructie tot schrijven en spreken. Matt woont in de noordwestelijke buitenwijken van Chicago met zijn vrouw en twee dochters.

Laatste berichten van Matt Saternus (bekijk alle)

• PING G425 Hybrid Review – 24 maart, 2021
  • Ballistic Golf MB & CB Irons Review – 23 maart 2021