Wat zit er in het abode iota System?

abode iota System Components

Het basis iota systeem wordt geleverd met een iota, een sleutelhanger, en een mini deur/raamsensor. Als u echter op zoek bent naar meer sensoren, camera’s, bewegingssensoren of smart home-apparaten, biedt abode andere uitbreidingsopties op hun website.

iota

De iota is uw gateway, bewegingssensor en beveiligingscamera in één. Je kunt hem ook gebruiken om verbinding te maken met apparaten die Z-wave of Zigbee gebruiken, en je kunt hem bedienen met je stem via Google Assistant of Amazon Alexa. Je iota maakt verbinding met je mobiele app via Wi-Fi, dus ik hoop dat je netwerk niet waardeloos is! Laten we het nu meer over de camera hebben.

Video

abode iota Video Display

De camera filmt in 1080p HD, de industriestandaard. Ik ben ook tevreden over het gezichtsveld van de camera van 127 graden. Het enige waar ik een beetje teleurgesteld over ben, is dat de camera helemaal niet kan inzoomen. Over het algemeen heeft de iota echter een solide videokwaliteit.

Nachtzicht

abode iota Nachtzicht

Zoals u kunt zien, heeft de camera ook een vrij duidelijk infrarood nachtzicht.

Audio

Ik ben blij te kunnen zeggen dat de iota beschikt over tweewegsaudio, waardoor u kunt spreken met degene die u opneemt. Dit is zeker een handige functie om indringers af te schrikken of gewoon je kinderen te laten schrikken voor de grap.

Opslag

abode iota SD-sleuf

Als u lokale en cloud-opslag wilt, hebt u geluk: de iota wordt geleverd met een sleuf voor een SD-kaart en cloud-opslag is beschikbaar voor drie tot 90 dagen, afhankelijk van welk plan u kiest (zie de tabel onder professionele bewaking hieronder).

Smart Platform Integration

abode iota Smart Platform Integraties. Screenshot van abode-website.

Bent u er klaar voor? De iota kan worden geïntegreerd met Google Assistant, Amazon Echo, Apple HomeKit, Nest, Philips Hue-lampen, ecobee, LIFX, Yale, Kwikset, Z-wave, First Alert en IFTTT. Dat betekent dat je je iota via je smart home vocaal kunt bedienen, of hem kunt koppelen aan andere aangesloten apparaten voor handige domotica. Zo kun je bijvoorbeeld je Philips Hue-lampen aan laten gaan zodra je iota begint op te nemen. De mogelijkheden zijn eindeloos (niet letterlijk, want je krijgt maximaal 100 CUE-thuisautomatiseringen, maar je begrijpt wat ik bedoel).

Kunstmatige intelligentie

Persoondetectie

Helaas beschikt de iota niet over functies voor kunstmatige intelligentie. Bij thuisbeveiligingscamera’s wordt met A.I. meestal persoonsdetectie of gezichtsherkenning bedoeld, zodat de gebruiker zeer specifieke meldingen krijgt. In plaats van alleen een melding te krijgen wanneer uw camera beweging detecteert, kunnen A.I.-camera’s u vertellen wanneer een persoon uw woonkamer is binnengekomen, of zelfs wie die persoon is. De iota daarentegen geeft je alleen een brede melding wanneer hij beweging detecteert. Als u geïnteresseerd bent in een camera met meer A.I.-functies, bekijk dan onze beoordeling van de beste binnencamera’s voor kunstmatige intelligentie.

Key Fob

abode iota Key Fob

Als u uw beveiligingssysteem op de eenvoudigste manier wilt in- of uitschakelen, hoeft u alleen maar op uw key fob te klikken. U kunt uw systeem in de thuis- of uitstand zetten, op stand-by zetten of op de paniekknop drukken om een alarm te activeren. Sleutelknoppen zijn ideaal als er meerdere mensen in uw huis wonen, want u kunt aan elk lid een eigen sleutelhanger toewijzen. U kunt zelfs de knoppen van uw sleutelhanger aanpassen om de toegang tot uw aangesloten apparaten te vergemakkelijken. U kunt bijvoorbeeld een van de knoppen instellen om de verlichting in de woonkamer uit te schakelen. Nu hoef je niet eens meer van de bank af te komen om een bioscoopgevoel te creëren terwijl je voor de honderdste keer Rush Hour kijkt! De sleutelhangers werken binnen een straal van 100 meter van de iota, en hebben vervangbare batterijen. Ik raad u aan de sleutelhanger bij uw gewone sleutels te leggen, omdat hij voor de gelegenheid een sleutelgat heeft.

Mini deur/raamsensor

abode iota Entry Sensor

Uw mini deur/raamsensor laat u weten wanneer een deur of raam is geopend of gesloten. Zoals u kunt zien, zijn deze sensoren klein zodat ze geen doorn in het oog zijn. Met een batterijlevensduur tot vier jaar hoeft u zich geen zorgen te maken over het vaak vervangen van de batterijen, plus, u krijgt het voordeel van draadloze apparatuur – gemakkelijk op te zetten. U kunt deze sensoren op elk type deur gebruiken- alles wat u hoeft te doen is de sensor en de magneet te verwijderen en op te plakken.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.