Hvad indeholder abode iota-systemet?

abode iota-systemets komponenter

Det grundlæggende iota-system leveres med en iota, en nøglering og en mini-dør-/vinduessensor. Men hvis du er på udkig efter flere sensorer, kameraer, bevægelsessensorer eller smart home-enheder, har abode andre tilføjelsesmuligheder på deres websted.

iota

Iota er din gateway, bevægelsessensor og sikkerhedskamera indbygget i ét. Du kan også bruge den til at forbinde med enheder, der bruger Z-wave eller Zigbee, og du kan styre den med din stemme via Google Assistant eller Amazon Alexa. Din iota vil oprette forbindelse til din mobilapp via Wi-Fi, så jeg håber ikke, at dit netværk er dårligt! Lad os nu tale mere om kameraet.

Video

abode iota Video Display

Kameraet optager i 1080p HD, som er branchens standard. Jeg er også tilfreds med kameraets synsfelt på 127 grader. Det eneste, jeg er lidt skuffet over, er, at kameraet slet ikke kan zoome ind. Overordnet set har iota dog en solid videokvalitet.

Night Vision

abode iota Night Vision

Som du kan se, har kameraet også et ret tydeligt infrarødt nattesyn.

Audio

Jeg er glad for at kunne sige, at iota har tovejslyd, hvilket gør det muligt for dig at tale med den, du optager. Dette er helt sikkert en nyttig funktion til at skræmme ubudne gæster væk eller bare skræmme dine børn til grin.

Lagring

abode iota SD-slot

Hvis du ønsker lokal og cloud-lagring, er du heldig – iota leveres med et slot til et SD-kort, og cloud-lagring er tilgængelig i tre til 90 dage, afhængigt af hvilket abonnement du vælger (se skemaet under professionel overvågning nedenfor).

Smart Platform Integration

abode iota Smart Platform Integrations. Skærmbillede fra abode-webstedet.

Er du klar? iota integrerer med Google Assistant, Amazon Echo, Apple HomeKit, Nest, Philips Hue-pærer, ecobee, LIFX, Yale, Kwikset, Z-wave, First Alert og IFTTT. Det betyder, at du kan kommandere din iota vokalt gennem dit smarte hjem eller koble den sammen med andre tilsluttede enheder for at få en praktisk automatisering af hjemmet. Du kan f.eks. få dine Philips Hue-pærer til at tænde, så snart din iota begynder at optage. Mulighederne er uendelige (ikke bogstaveligt talt, da du får maksimalt 100 CUE-hjemmeautomatiseringer, men du ved, hvad jeg mener).

Kunstig intelligens

Persondetektion

Der er desværre ingen funktioner til kunstig intelligens i iota’en. Når det drejer sig om sikkerhedskameraer til hjemmet, henviser A.I. typisk til persondetektion eller ansigtsgenkendelse, der giver brugeren meget specifikke notifikationer. I stedet for blot at få besked, når dit kamera registrerer bevægelse, kan A.I-kameraer fortælle dig, når en person er kommet ind i din stue, eller endda hvem personen er. Iota-kameraet vil derimod kun give dig en bred meddelelse, når det registrerer bevægelse. Hvis du er interesseret i et kamera med flere A.I.-funktioner, kan du læse vores anmeldelse af de bedste indendørs kameraer med kunstig intelligens.

Nøglehåndtag

abode iota nøglehåndtag

Hvis du ønsker at armere eller afvæbne dit sikkerhedssystem på den lettest mulige måde, skal du blot klikke på dit nøglehåndtag. Du kan enten sætte dit system i hjemme- eller udetilstand, standby, eller du kan trykke på panikknappen for at aktivere en alarm. Nøglefobberne er gode, hvis du har flere personer, der bor i dit hjem, da du kan tildele en nøglefob til hvert medlem. Du kan endda tilpasse nøglehåndtagets knapper for at få nemmere adgang til dine tilsluttede enheder. Du kan f.eks. indstille en af knapperne til at slukke lyset i din stue. Nu behøver du ikke engang at rejse dig fra sofaen for at skabe en biografstemning, mens du ser Rush Hour for hundredte gang! Fob’erne fungerer inden for en rækkevidde på 30 meter fra iota’en og har udskiftelige batterier. Jeg anbefaler at lægge nøglehanen sammen med dine almindelige nøgler, da den har et nøglehul til lejligheden.

Mini dør/vinduessensor

abode iota Entry Sensor

Din mini dør/vinduessensor vil lade dig vide, når en dør eller et vindue er blevet åbnet eller lukket. Som du kan se, er disse sensorer små, så de vil ikke være en øjebæ. Med en batterilevetid på op til fire år behøver du ikke at bekymre dig om at skifte batterierne ofte, og du får desuden fordelen ved trådløst udstyr – nem opsætning. Du kan bruge disse sensorer på alle dørtyper- det eneste du skal gøre er at pille og klistre sensoren og dens magnet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.